Geslaagde handelsmissie DuPho fotografen Cannes Lions

Geslaagde handelsmissie DuPho fotografen Cannes Lions

DuPho ging met vier Nederlandse fotografen op handelsmissie naar het International Festival of Creativity: Cannes Lions. SO 2019 genomineerden Wendelien Daan, Mark Engelen, Frank Ruiter én de fotograaf des Vaderlands Jan Dirk van der Burg reisden af naar Cannes om de Nederlandse fotografie te vertegenwoordigen en te netwerken met de internationale creatieve industrie.

Op dinsdag 18 juni organiseerde DuPho een netwerklunch voor de drie SO 2019 genomineerden. Aan tafel zaten veel bekende reclamebureaus zoals Boomerang, Epidemie, N=5, Mediamonks, VBAT en SuperHeroes waaraan de fotografen hun werk en zichzelf konden presenteren. Ook relaties van buitenlandse reclamebureaus waaronder DDB Berlin haakten aan. ‘Ik vond het een goed georganiseerde netwerkgelegenheid waar ik veel nieuwe contacten aan overgehouden heb. Mensen waar ik normaliter niet zo snel mee in contact kom. De eerste vervolgafspraken staan al’, aldus Mark Engelen.

Ook fotograaf Frank Ruiter was erg enthousiast: ‘Wat een geweldig initiatief was dit. Ik heb mensen uit binnen- en buitenland ontmoet, op een leuke en zeer ontspannen wijze, die ik anders nooit had ontmoet. Gisteren kreeg ik een email van een bureau die wil dat ik langs kom om over een nieuwe campagne te praten.’

Naast de netwerklunch van DuPho waren er nog tal van bijeenkomsten waar de fotografen konden netwerken met de internationale creatieve industrie. Er werd hier optimaal gebruik van gemaakt.

Expositie

In de strandtent van de Embassy of Dutch Creativity werd het werk van tien SO Award genomineerden geëxposeerd. Dit was een mooie kans om zo de Nederlandse fotografie Internationaal op de kaart te zetten en te presenteren aan een groot publiek uit de reclamewereld. Voor de SO Awards 2020 wil DuPho deze unieke kans voor fotografen, op een netwerklunch en expositie in het buitenland graag herhalen.

Embassy of Dutch Creativity

Het samenwerkingsverband tussen ADCN, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA was voor dit jubileumjaar uitgebreid met DuPho om dit jaar wederom hun krachten te bundelen om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival. Net zoals de afgelopen jaren had de Embassy of Dutch Creativity een prominente plek tussen partijen als Google, Facebook en Spotify.

 

Foto: Jelmer de Haas / meer foto's 

Deze handelsmissie werd gefinancierd door SO 2019 sponsors, partners en ambassadeurs van de Embassy of Dutch Creativity, verschillende CBO’s waaronder het Pictorightfonds en het ministerie van Buitenlandse Zaken.