Anahí Clemens

Mexicaans-Nederlands, 36 jaar oud en 12 jaar actief als freelance fotografe. Ik heb fotografie in mijn opleiding geleerd als communicatie gereedschaap en de techniek vooral van het doen en met veel andere fotografen werken in mijn studenten tijd. Techniek moet goed zijn, dat moet, maar de nadruk ligt volgens mij aan wat voor gedachten en emoties een eindbeeld roept. Niet persé hoe scherpt het is (ja ook, maar daar gaat het niet vooral om). Gaat om wat voor ervaring een beeld geeft.
In 12 jaar heb ik voor zowel klein en groot bedrijven en organisaties. Van merken zoals Lego, Head & Shoulders, Adidas, van Dijck e-bikes, Norlha Textiles, etc tot non profit organisaties zoals de Bevolkingsonderzoek voor campagnes tegen verschillende sorten kanker en een campagne voor Bernard van Leer Fondsen. Ook veel anderen in Nederland en in buiteland. Nationale bedrijven zoals Zwart Hout bijvoorbeeld, voor zijn website beelden, medewerkers portretten, etc.
In de zomer werk ik ook voor een reistidschrift en een architectuur tijdschrijft.
Dat er zo veel verschillende dingen zijn gedaan versterkt alleen wat ik voor een opdrachtgever kan betekenen. Soms is er in een reportage of in hetzelfde campagne beeld en combinatie van kennis van architectuur, portraiture, etc, nodig.
Tot nu toe zijn mijn klanten tevreden en ik blijf elke dag leren en echt genieten van mijn werk.
Qua persoonlijk werk, ik heb een boek gemaakt over wat ik danks fotografie heb geleerd in combinatie met mijn een-maand-opdracht in de Tibetaanse Plateau opdracht voor een tekstiel merk. Ik heb een exhibit gehad in de Bergse Bossen Hotel met 50 foto's en nog eentje in Barcelona en Parijs in kunstbeurzen.
Er zijn er een paar analague series als experiment van persoonlijk werk.
Ik hoor graag ook iets over jou :)